.

onsdag 5 december 2012

Motivationsbotten

Vet inte riktigt vad som hänt, för jag tjatar alltid om att jag alltid är motiverad att träna.
Men just nu får jag verkligen pressa mig själv för att komma iväg.

Det började med någon veckas sjukdom, men efter tre veckor hade jag fortfarande inte tränat ett enda pass.
När jag nu väl har börjat så känns det segare än segast.
Dessutom har jag lagt på mig 8 kg på ungefär två månader vilket gör det ännu tyngre.

Nu när julen närmar sig hade det ju varit bra att kommit igång ordentligt innan det är dags för den goda Brun/rödkålen..


Dessutom känns det som att aptiten är obegränsad ju nu..
Härmed en bild av mina härliga flickor från ett restaurangbesök i helgen:-)



8 kommentarer:

  1. Önska en säck motivation av tomten!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Förstår att det kan vara segt att komma igång, men ta ett steg i taget! När du väl kommer igång med träningen blir det ju lättare och du har grundkonditionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet ju det, och det är oftast jag som skriver de orden till en kompis, men just nu känns det tungt.

      Radera
  3. Fy bubblan vad jobbigt.:-( Jag är ju Dvitamin fan av högsta rang som du vet. ;-) Äter du det? Sen tror jag på att börja med små, små pyttesmå steg för att skapa inspiration. Den kommer ju inte av sig själv du vet. den måste skapas. Du kan, det vet jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Jag vet ju att du är D-vitaminfan, och det är ju jag med.
      Men jag har faktiskt slutat att ta det i pillerform.
      eftersom jag inte tål fisk och behöver en massa andra näringsämnen så tar jag nu Möllers Tran..
      Vad tror du om det?
      http://mollersomega3.se/fiskleverolja-i-mollers-tran/

      Radera
  4. Nu var det länge sen jag var här sist! Hoppas att det vänt sen du skrev det här inlägget.

    Känner dock igen mig litegrand. När man inte kan trärna som man vill är det lätt att tappa motivationen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa.

      Tyvärr har det inte vänt helt, men jag tränar en del. Ungefär en gång i veckan blir det.
      Men jag hoppas att lusten återvänder när värmen gör det, och att jag då t.o.m har en ännu helare kropp :-)

      Radera